Forum Zarobki w Żabce-Freshmarkecie Strona Główna Zarobki w Żabce-Freshmarkecie
Żabka-Freshmarket - Forum niezależne ajentów.


Jak otworzyć własny sklep spożywczy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zarobki w Żabce-Freshmarkecie Strona Główna -> Pomysły na własny biznes
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
głos
Administrator



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Nie 13:40, 16 Sie 2009    Temat postu: Jak otworzyć własny sklep spożywczy Back to top

Zapraszamy na forum osoby, które prowadzą sklepy spożywcze. Mile widziani byli ajenci, którzy uruchomili własne sklepy. Prosimy o podzielenie się własnym doświadczeniem. W związku z dużym zainteresowaniem obecnych ajentów zamierzających po rozwiązaniu umowy współpracy z Żabką kontynuowaniem działalności gospodarczej w branży spożywczej.

Wiecej:
[link widoczny dla zalogowanych]

Serdecznie zapraszamy.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez głos dnia Wto 10:56, 29 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Gość







 PostWysłany: Nie 14:43, 16 Sie 2009    Temat postu: Back to top

Na początek trzeba sobie zrobić historię wpływów na konto firmowe w banku, można wpłacać na swoją firmówkę (ważne żeby to była firmówka a nie ROR) i robić przelew do żaby, w okienku za pomocą blankietu lub jak kto woli internetem, nie wiem jakie teraz są prowizje w PKO SA ale nie sądzę żeby to były duże koszty. Potrzebne jest to nam do uzyskania kredytu obrotowego w r-ku firmowym, celowo piszę że firmowym bo najprościej i bez zbytecznych zabezpieczeń, a kwota w zupełności wystarczy na uruchomienie swojego sklepu.
Na chwilę obecną żeby uciec z podatkami proponuję już zacząć kupować meble, nie są to wysokie pieniądze na allegro można za 350pl brutto mb wygarnąć używane meble sklepowe solidne i nadające się do prowadzenia sklepu. Można sobie kupować po kilka regałów, tylko od jednego dostawcy żeby całość pasowała do siebie. Nie warto brać nowych dlatego że koszt jest niewspółmierny do do jakości około 1250pl brutto za mb. Wykończenia spokojnie można zrobić z płyty wiórowej typu boki, czoła itp kupić to można w każdym markecie budowlanym za niewielkie pieniądze a na miejscu jeszcze nam dotną na wymiar jaki jest potrzebny.
To można robić już wystarczy znaleźć tylko kawałek pomieszczenia do składowania i pomału przygotowywać się do rozstania z żabą.

cdn.
 
Gość







 PostWysłany: Nie 16:24, 16 Sie 2009    Temat postu: Lokalizacja Back to top

Najlepiej szukać lokalizacji obok wysokoobrotowej żabki, jest łatwiej bo znamy asortyment ,wiemy czego szuka klient a czego żaba nie ma i znamy ceny.. Kwestia czynszu za lokal ile płacić? Tu każdy potencjalny najemca musi się zastanowić, radzę podejść ostrożnie do tematu bo kwota wynajmu 2000 może być wysoką a kwota 4000 niską, musimy oszacować nasz przychód ze sprzedaży, jeżeli będziemy sprzedawać dużo towarów wysokomarżowych to sobie możemy pozwolić na wysoki czynsz a jeżeli będą leciały fajki, karty, bilety itp to może lepiej poszukać innej lokalizacji.
Dobrze jest posiedzieć przed naszym wybranym punktem i zobaczyć ile osób przechodzi koło tego miejsca w ciągu np 1 godz w różnych porach na tej podstawie można sobie wyrobić pogląd o atrakcyjności tego miejsca.
Kolejny problem to czy w pełni odnowiony lokal czy lepiej go adoptować, w zasadzie jak lokal do remontu to zdecydowanie mniejszy czynsz , moim zdaniem lepiej adoptować dlatego że sami wiemy lepiej jak wyglądać ma nasz sklep, owszem są to koszty ale w dużym mieście koszt remontu nie powinien przekroczyć 3-4 krotnie miesięcznego czynszu, zawsze możemy negocjować zwolnienie z opłaty za czas remontu itp.
Ważne jest również to żeby zorientować się czy lokal który nas interesuje jest zarejestrowany w sanepidzie i czy spełnia wymogi ustawy w wychowaniu w trzeźwości; w każdej praktycznie miejscowości są różne ustalenia rady gminy odnośnie odległości od obiektów sakralnych, oświatowych itp.

cdn.
 
Gość







 PostWysłany: Śro 18:34, 19 Sie 2009    Temat postu: Kasa komputer ogólnie Back to top

Jest to temat rzeka. Wielu ajentów myśli że jak drukarki fiskalne serwisuje srwis żabki to już musi to robić do końca. Nieprawda trzeba tylko poszukać lokalnego serwisu urządzeń fiskalnych i oni już załatwią całą procedurę przeniesienia naszej drukarki do swojej firmy. Nasze czynności sprowadzają się tylko do podpisania wniosku o zmianę serwisu, a resztę powinna załatwić nowa firma serwisująca. Istotne jest pytanie czy kasa fiskalna czy drukarka? Osobiście polecam rozwiązanie drukarka fiskalna i komputer na sali sprzedaży docelowo można podpiąć drugi na zapleczu w celu uproszczenia wprowadzania dokumentów ale nie jest to konieczne przynajmniej na początku, jest to optymalne rozwiązanie ekonomiczne i praktyczne z możliwością dalszej rozbudowy w dowolnym momencie.koszt zakupu czytnika kodów kreskowych jest dużo niższy niż tradycyjnego podpinanego na porcie komputera czy do gniazdka klawiatury.Ważny również jest program do sprzedaży - niestety musimy mieć legalną wersję i program musi realizować nasze potrzeby.Dobrze by było żeby nasz serwis drukarki fiskalnej również miał go w swojej ofercie unikniemy problemów że coś nie działa bo przecież obsługuje nas jedna firma. Jest kilka dostępnych tego rodzaju produktów na rynku serwis powinien coś doradzić a my zawsze możemy potestować wersję demo.
Mając doświadczenie żabkowe wiemy co nam jest potrzebne a co nie.
Zapraszam do dyskusji i pytań - poproszę mój serwis o ewentualne wyjaśnienia i pomoc jak nie będę umiała odpowiedzieć.
 
głos
Administrator



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Śro 18:50, 19 Sie 2009    Temat postu: Serwisy urządzen fiskalnych. Back to top

Kropeczka, np. Posnet i Elzab ma wykaz serwisów. Producenci systemów sprzedaży podają z jakimi drukarkami współpracują ich programy. Najlepiej poszukać sobie serwis producenta urządzenia fiskalnego, które posiadamy najbliżej punktu sprzedaży. Mamy dzięki temu możliwość dokonania szybkiej naprawy, wymiany modułu fiskalnego itp. Warto popytać serwisy o ceny ich usług. Są duże różnice. Dobrze jak serwis ma doświadczenie na rynku, bo często pracują tam ludzie przypadkowi. Programy sprzedażowe wymagają specjalistów z doświadczeniem i wiedzą jak to wygląda od strony sklepu.

Post został pochwalony 1 raz
 
Zobacz profil autora
Gość







 PostWysłany: Śro 19:05, 19 Sie 2009    Temat postu: Back to top

Ok. zgadza się wszystko to prawda co piszesz ale większość posiada innową co prawda jest to posnet tylko w innej obudowie :) ale dobry program z pewnością obsługuje wszystkie dostępne urządzenia fiskalne, nie chcę tu faworyzować żadnej firmy od oprogramowania ale wiem np na czym pracują znajomi którzy prowadzą sklepy i nie mają raczej problemu z funkcjonowaniem więc wizyty serwisu są raczej sporadyczne.
Dyspozycyjność serwisu jak najbardziej jest ważna tym bardziej że ma działać "niezwłocznie" czyli jak nakazuje ustawa w ciągu 48 godz.
 
Gość







 PostWysłany: Śro 19:21, 26 Sie 2009    Temat postu: Państwowa Inspekcja Pracy Back to top

Ponieważ to dotyczy każdego pracodawcy ajenta zapraszam do zapoznania się z tematem
[link widoczny dla zalogowanych]
Pytanie czy warto ??
Myślę że tak; w ciągu trzech lat na pewno nas skontrolują, więc lepiej "zaprzyjaźnić" się z instytucją bo można uniknąć kłopotliwych konsekwencji, a szkolenie nic nie kosztuje jedynie trzeba poświęcić czas.
 
ajentM4




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Sob 23:11, 10 Paź 2009    Temat postu: MEBLE I REGAŁY SKLEPOWE Back to top

Witam AJENTÓW (celowo zawsze pisze z dużej litery bo na to zasługujemy) którzy mysla po rozstaniu się z ta pożal się firmą założyć własny sklep spożywczy Przedstawiam wam gdzie możecie przykładowo zaopatrzyć się w nowe meble i regały które nie kosztują aż tak wiele Przemyślcie sprawe czy warto zainwestować chociażby poprzez kredyt cz też nabijac kase tej żydowskiej formie która uważa się za jakiegos potentata na rynku a w sumie jest słoniem na porcelanowych nogach Ja juz wybrałem i moje aom-y są policzone Acha lade chłodniczą można wziąść w leasing Oto przykłady :


Pozdrawiam AJENTÓW


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gość







 PostWysłany: Nie 13:44, 11 Paź 2009    Temat postu: Back to top

fakt są w świetnym stanie, na początku października dostałam przesyłkę,
jeśli chodzi o boks kasowy, proponuję taki

WCZ system (pierwszy wzór)

jest na stronce całkowity koszt po zmodyfikowaniu na moje potrzeby wyniesie ok 530 zł co summa summarum jest tańsze od owego boksu wraz z przesyłką, a estetyka i funkcjonalność o niebo lepsza, poza tym nie mamy problemu z ekspozycją impulsów.


Ostatnio przeliczałam z koleżanką koszt regału z płyty o wymiarach 100x220 i wyszło że nie opyla się robić bo wyjdzie drożej niż 1mb regału metalowego z allegro, plusów ma metalowy regał znacznie więcej: ma ruchome półki i lepszy udźwig owych półek, pod półkami z płyty trzeba robić wsporniki bo np soków dużo taka półka nie utrzyma, bo się wygnie.
 
fbaka




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

 PostWysłany: Sob 10:09, 24 Paź 2009    Temat postu: Re: Kasa komputer ogólnie Back to top

kropkakielce napisał:
Wielu ajentów myśli że jak drukarki fiskalne serwisuje srwis żabki to już musi to robić do końca. Nieprawda trzeba tylko poszukać lokalnego serwisu urządzeń fiskalnych i oni już załatwią całą procedurę przeniesienia naszej drukarki do swojej firmy. Nasze czynności sprowadzają się tylko do podpisania wniosku o zmianę serwisu, a resztę powinna załatwić nowa firma serwisująca.



mam pytanie odnośnie serwisu zabkowego. własnie za kilka dni bedę przenosić moją drukarkę do nowego sklepu (niezabkowego). czy muszę zmieniać ten serwis? czy ktos miał z nimi problemy po odejsciu z żaby? proszę o wytłumaczenie jaki jest sens zmiany tego serwisu?


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
melka




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Sob 10:21, 24 Paź 2009    Temat postu: Back to top

Jeśli jesteś zadowolona z serwisu fiskalnego to nie musisz go zmieniać. Tylko pamiętaj o przeglądach co 24 mies. (tego US pilnuje). Jak będziesz chciała serwis zmienić to znajdź sobie nowy, który pomoże Ci z całą tą procedurą.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
fbaka




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

 PostWysłany: Sob 10:23, 24 Paź 2009    Temat postu: Back to top

ok to jeszcze jedno pytanie. czy prywatne czytniki zdejmowaliscie sami czy serwis to robił?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
melka




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Sob 10:38, 24 Paź 2009    Temat postu: Back to top

Sama zdjęłam. Otwierasz kluczykiem od spodu i podnosisz obudowę do góry. Odpinasz przewód i już. Odkręcić jeszcze trzeba płytę mocującą do ściany. Zrobisz wszystko w 5 min.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Beatka




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Wto 17:26, 19 Sty 2010    Temat postu: Back to top

pierwszy sklep spozywczy otworzylam w listopadzie 2009, drugi kupuje teraz, ucze sie wszystkiego od poczatku, zabki mialam dwie przez 1,5roku (dzieki Bogu ze tak krotko ) wprowadzilam w sklepie sprzedaz evoucherow, z ktorych mam 9%, (sa dwie firmy ktore znam: A-gadka, i kolporter ja mam A-gadke) mam totolotka, sklep oczywiscie za lada, tylko warzywniak i lodowki w zasiegu klienta idzie oki :),
i srednio 25% od obrotu :)) NIE 5% tak jak w Żabce, z hurtowni przywioza towar, fakture mam na pendraive wrzucam do kompa narzucam marże i nie klepie fakturki :), uwazam ze kazdy ajent, ktory przezyl w zabce rok smialo moze otwierac swoj sklep.
pozdrawiam i zycze odwagi!!!!


Post został pochwalony 1 raz
 
Zobacz profil autora
molly




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Wto 18:58, 19 Sty 2010    Temat postu: Back to top

Beatka masz dziewczyno "jaja" :) Twoje rady są bezcenne. Prowadziłam 2 lata temu sklep spożywczy jako ajent. To był pilotażowy sklep dużej sieci.
Praca w nim to była przyjemność, dostawy do magazynu z wniesieniem. Korzystałam z programu, który przyjmował elektroniczną fakturę. Pozostawało tylko sprawdzić fizycznie ilość towaru wprowadzanego na magazyn. Można było skupić się na kliencie. To co robiłam w żabce to ciężka fizyczna praca, za psie pieniądze! Dodam, że umowa zawierała zapis o wysokości prowizji od sprzedawanego towaru podzielona na asortyment. Wiedziałam dokładnie ile zarobie ponieważ na koniec miesiąca wystawiałam fakturę na podstawie informacji z systemu informatycznego sklepu. Wszystko było przejrzyste.
Nie żyłam w domysłach czy mój partner biznesowy mnie czasem nie orżnął na kasę. Rozstaliśmy się tylko dlatego że lokalizacja okazała się niewypałem - za małe obroty. Jednak muszę stwierdzić, że traktowaliśmy się jak partnerzy nikt nikogo nie podejrzewał nie kontrolował tak jak w Żabce.
To czego doświadczyłam w sieci Żabka to bardzo przykre doświadczenie, nie życzę nikomu takiej współpracy. Nie sądziłam, że istnieje tak zdegenerowany system oparty na wyzysku!
Już zdążyłam zapomnieć i życzę Wszystkim, którzy wahają się czy ciągnąc dalej ten garb. Zostawcie to zajęcie miejcie szacunek dla siebie!


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zarobki w Żabce-Freshmarkecie Strona Główna -> Pomysły na własny biznes Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach