Forum Zarobki w Żabce-Freshmarkecie Strona Główna Zarobki w Żabce-Freshmarkecie
Żabka-Freshmarket - Forum niezależne ajentów.


Umowa współpracy.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zarobki w Żabce-Freshmarkecie Strona Główna -> Pytania i odpowiedzi.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
dna




Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Czw 14:10, 14 Sty 2010
PRZENIESIONY
Nie 13:56, 17 Sty 2010    Temat postu: Umowa współpracy.
Back to top

diament napisał:
Niestety prawda jest straszna. Umowa, którą podpisaliśmy. To praktycznie poddanie się do niewoli. Na przykład brak określenia procentowego udziału w dochodzie. Powoduje że nasze żale są nieuzasadnione mogą faktycznie dać nam nic i żaden prawnik nam nie pomoże. Przecież nie można łamać prawa.
Paragraf 2 (zawiera zakaz! na który oczywiście godzimy się podpisując taką umowę) Zabrania się ajentowi-przedsiębiorcy prowadzenia innej działalności handlowej!!!
W tym paragrafie tym oczekuje się od ajenta zwiększania obrotów. A to nie idzie w parze ze wzrostem jego dochodu. Czyli de fakto sugeruje mu się by lepiej i wydajniej pracował za darmo. Bo w ostatnim czasie oczywiście zgodnie z warunkami umowy zmniejszono marże.
Koszty prowadzenia działalności rosną,a marże handlowe są obniżane. Ajent nie ma wpływu na zwiększanie przychodu. Jak wcześniej odniosłem się do nie możności zaopatrywania się w innej hurtowni niż CL żabki. Co stawia go w niekorzystnej sytuacji. Ale oczywiście to także jest zgodne z prawem. Tak stanowi umowa, którą podpisaliśmy.
Proszę szczególnie zwrócić uwagę na
Paragraf 4 "... Przychodem ajenta jest uzyskiwana marża detaliczna" NIE MA SŁOWA O PROCENCIE MARŻY!!! Czyli nie wiadomo jakie będą przychody od obrotów ajenta. Czyli mając nawet pojęcie o obrotach sklepów tej branży. Nie przeprowadzi analizy opłacalności prowadzenia przez niego ajencji. Czyli podejmuje "współpracę" na WIARĘ ale WIARA go nie wyżywi.
Paragraf 4 - Łaskawie Żabka gwarantuje dopłatę do uzyskania min przychodu przez pierwsze trzy miesiące. A przez kolejne niech się ajent cieszy bo jeszcze nie płaci VAT i wydaje mu się że zarabia. Mam nadzieję że nie każdy tak myśli!!!
Oczywiście nie ma słowa w tym paragrafie o procencie od obrotu dla ajenta. Czyli tak naprawdę nigdzie nie ma mowy o tym, że ajent będzie osiągał dochody!!!
Zaznaczyć należy że umowa jest zawarta zgodnie z prawem. I nie należy doszukiwać się błędów. Nie ma obowiązku zawierać w umowie prowizji od obrotów.

cdn.


Umowa współpracy aktualizacja - 24.09.09
[link widoczny dla zalogowanych]
kiepska ta umowa,to czyli jak zarabia ajent?co jest jego dochodem w takim razie?i kto ustala marże?


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kaczka




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

 PostWysłany: Pon 11:37, 25 Sty 2010    Temat postu: Back to top

Od tygodnia czytam tematy waszego forum. To jakiś horror. Nie mogę zrozumieć jak tysiące ludzi dało się nabrać na taką współpracę. Żabka musi mieć dobry marketing jeżeli ludzie dają się wciągnąć w taki kanał.
Fundusz Penta działa na zasadzie 40 % zysk z inwestycji. Nie zazdroszczę ajentom. Będą wyciskać z tej sieci jak z cytryny.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
głos
Administrator



Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Czw 12:32, 28 Sty 2010    Temat postu: Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez głos dnia Czw 10:23, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
 
Zobacz profil autora
wido




Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Czw 16:40, 04 Lut 2010    Temat postu: Rotacja Back to top

Rotacja w sieci na poziomie 50% co drugi ajent w przeciągu 2 lat zamyka działalność lub zmienia branżę.

Jaka jest tego przyczyna?



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 2 razy
 
Zobacz profil autora
kaczka




Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

 PostWysłany: Sob 10:30, 06 Lut 2010    Temat postu: Back to top

Moja Ciotka prowadzi żabkę. Myślałam długo, że to dobry interes. Podpytywałam ja o możliwość współpracy. Nie chciała mi nic powiedzieć twierdziła że to ciężka praca i nie dla każdego. Odradzała mi gdy prosiłam o pomoc w rozpoczęciu współpracy z siecią żabka. Teraz już wiem. Miała rację, bardzo mi jej żal. Czytając forum dowiedziałam się strasznych rzeczy o zagrożeniach jakie niesie ta działalność. Myślałam że własna działalność przynosi korzyść jeżeli tylko chce się pracować. Teraz wiem że lepsza jest posada.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
paulo1978




Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pon 9:41, 03 Sty 2011    Temat postu: Back to top

masz100% rację kaczka ja też tam myślałem dopuki z żabką nie zaczołem się zadawać,ale powiem Ci jedno gdybym ja Ci przedstawił mój dochód na papierze i w programie komputerowym i zobaczyła byś te cyfry pomyślała byś ze kasiory to ja mam tyle że nie ładnie mówiąc podcieram się 100złotówkami,a ja nie wiem gdzie ta kasa jest!!!!!!mało tego za każdym razem gdy przyjeżdza partner to mówi mi panie ...prosze się przejmowac to się ruszy będzie pan widział pieniadze a ja tak patrze patrze i nie widze tylko puste cyfry w komputerze,gdybym to ja wiedział rok temuu że te cyfry są puste to nie pisał bym dziś tu z Wami

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
miś
Wyjadacz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pon 12:53, 03 Sty 2011    Temat postu: Back to top

Nie wiesz gdzie ta kasa? Przecież Żabka nie ukrywa że ajent nie zarabia.. Pisali tu już na forum gdy Ty podpisywałeś umowę z siecią. Forum istnieje dwa lata! Każda wyszukiwarka odnajduje forum ajentów i wiedza ta nie jest tajemnicą. Jak nie wiesz to jeszcze raz poczytaj forum i bloga.. Tu wszystko jest. Nie wiem dlaczego ludzie chcą wierzyć że Żabka da im zarobić! Bajka o żabce to tylko bajka. Masz tu wyliczenie Żabki - [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy marży ok 5% kosztach 10 tys zł i średnim obrocie sklepu 100 tyś zł

[link widoczny dla zalogowanych]

Gdzie tu dochód?


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Nikola
Gość






 PostWysłany: Śro 23:10, 09 Kwi 2014    Temat postu: Oplacalnosc otwarcia zabki Back to top

TAk czytam te wszystkie wypowiedzi i mam kilka pytań . Obecnie pracuje na stacji paliw gdzie mój ajent rownież z góry na każdy miesiąc dostaje planogramy, wytyczne da. Sprzedaży ma narzucana marze. Czy to nie jest trochę tak ze głównym problem w prowadzeniu żabki jest umowa? W końcu jeśli zgadzamy się na bycie akcentem wiadomo ze nie ma mowy o żadnej samowolce. Czy byłych akcentów (nikogo nie oceniam) nie przeraziło obowiązkowe podporządkowanie się firmie? Moim zdaniem bycie ajentem właśnie na tym polega żeby pracować według standardów firmy aby wszystkie punkty charakteryzowały się tym samym. Co do zarobków czy ajenci po prostu nie postawili sobie w głowie wyimaginowanych planów ile bedą zarabiać i stad to niezadowolenie? Przecież gdyby było tak fatalnie to nikt by w to nie wchodził a u mnie w dużym mieście ciagle powstają nowe a te stare dalej prowadzone są przez te same osoby sama nie wiem co o tym myślec może ktoś będzie znał odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Mam mam nadzieje. Ze nie naraze się na krytykę ponieważ szukam- jak każdy tu pomocy. I bardzo przepraszam za pisownię brak znaków interpunkcji ale cieżko kęsy pisać z telefonu. Pozdrawiam.
 
Miro
Gość






 PostWysłany: Czw 8:48, 10 Kwi 2014    Temat postu: Back to top

Oczywiście że podpisanie umowy wiąże się z przestrzeganiem zasad sieci. Jednak w żabce właściciel od kilku lat systematycznie obniża marżę ajentom z ok 6,5% do 3% i to wszystko bez wiedzy i zgody ajenta. To tylko jeden przykład. Jednak chyba najważniejszy jak poprzez swoje działanie sieć naraża ajenta na poważne problemy finansowe. Ponieważ koszty prowadzenia sklepu żabka rosną, obecnie to ok 10 tyś. zł (głównie koszty pracy) na dowód zamieszczono na blogu ajentów screeny z systemu żabki obrazujące to o czym piszę - [link widoczny dla zalogowanych]
 
Gość







 PostWysłany: Pią 12:03, 09 Sty 2015    Temat postu: Zasady sieci Back to top

Zamieszczam instrukcje w sprawie zasad współpracy z siecią. Jak by ktoś chciał się przez to przekopać to dowie się że za 1500 zł ajent musi się trochę natrudzi by dostać "nagrodę". By nie myślał że jest przypadkiem przedsiębiorcą. Do obowiązków oczywiście należy także zarządzanie personelem sklepu (jak kogoś na takowy stać) Miłej lektury....


INSTRUKCJA NR 651_ZP/2014
w sprawie zasad weryfikacji standardów w sklepach Żabka

Niniejsza Instrukcja określa zasady przeprowadzania weryfikacji w sklepach Żabka, precyzuje kryteria i zakres oceny oraz formułuje system naliczania dodatkowego świadczenia pieniężnego Ajentów, mający na celu m.in. wspomaganie i wspieranie podejmowanych przez nich działań, które przyczyniają się do promowania marki Żabka na rynku i w świadomości klientów oraz intensyfikacji poziomu sprzedaży towarów Żabka Polska.

§ 1

1.Weryfikacja standardów (weryfikacja) służy:
a. ocenie działalności Ajenta w zakresie realizacji przez niego obowiązków określonych w Umowie
Współpracy, Instrukcjach i Wytycznych oraz w zakresie prawidłowości i jakości prowadzenia sklepu,
b. ocenie poziomu realizacji przez Ajenta działań mających na celu intensyfikację sprzedaży towarów
Żabka Polska w sklepie,
c. ocenie działalności Managerów ds. Sprzedaży, Partnerów ds. Sprzedaży w zakresie skuteczności nadzorowania sklepów,
d. ocenie funkcjonowania poszczególnych jednostek organizacyjnych Spółki w zakresie skuteczności przyjętych do stosowania rozwiązań.
2. Zakres standardów objętych weryfikacją określony został w formularzu Żabka Oczami Klienta (ŻOK), który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Instrukcji.
3. Zmiana zakresu ocenianych zagadnień w ramach pytań zawartych w ŻOK, punktacji oraz ewentualne wyłączenie niektórych pytań z oceny nie wymagają zmiany niniejszej Instrukcji, a będą komunikowane za pomocą Portalu Managera lub poprzez Biuro Obsługi Ajenta.
4. Wyniki weryfikacji przeprowadzonej za pomocą ŻOK stanowią podstawę do stworzenia Rankingu Sklepów.
5. Ranking Sklepów stanowi podstawę do comiesięcznego ustalania dodatkowego świadczenia pieniężnego dla Ajentów.


ZASADY WERYFIKACJI
§ 2

1. Weryfikacja przeprowadzana jest przez:
a. Partnerów ds. Weryfikacji Standardów,
b. Partnerów ds. Sprzedaży,
c. upoważnionych przedstawicieli Żabka Polska.
2. Pierwsza weryfikacja będzie przeprowadzana w miesiącu, w którym sklep rozpocznie działalność, pod warunkiem, że otwarcie sklepu nastąpi do 5 dnia tego miesiąca.

§ 3
1. Czynność weryfikacji przeprowadzana jest przed sklepem i na sali sprzedaży.
2. Partnerzy ds. Weryfikacji Standardów dokonują weryfikacji na podstawie imiennych upoważnień, których wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Instrukcji i zobowiązani są do okazania upoważnienia na prośbę Ajenta/personelu sklepu.
§ 4

1. Przy dokonywaniu weryfikacji stosuje się następujące zasady:
a. wyniki weryfikacji rejestrowane są w urządzeniu mobilnym,
b. dokonuje się ustalenia stanu faktycznego kwalifikując go jako zgodny lub nie z obowiązującymi w sklepach standardami,
c. w przypadku stwierdzenia odstępstw od standardów osoba przeprowadzająca weryfikację zobowiązana jest do wykonania dokumentacji fotograficznej lub sporządzenia notatki,
d. w sytuacji kiedy sklep, w którym ma być przeprowadzona weryfikacja jest zamknięty i czas zamknięcia sklepu przekracza 5 min., w pytaniach z części „Żabka dla klientów” przyznawane są oceny negatywne.
2. Zarejestrowane w urządzeniu mobilnym wyniki weryfikacji są prezentowane na Portalu Managera.
3. Wyniki weryfikacji dostępne są dla Ajentów w najkrótszym możliwym terminie po weryfikacji. O dostępności wyników weryfikacji Ajent zostaje powiadomiony komunikatem po zalogowaniu się na Portal Managera.

§ 5

1. Formularz ŻOK składa się z 4 części:
a. części A weryfikowanej w sklepie obejmującej następujące zagadnienia:
i) Żabka na zewnątrz, ii) Pierwsze przejście, iii) Żabka dla klientów, iv) Dostępność towarów, ceny,
v) Akcje specjalne,
b. części B weryfikowanej w Centrali, dotyczącej osiągania przez sklep określonych wyników czy wywiązywania się Ajenta z obowiązków wobec Żabka Polska,
c. części ŻabkaCafe (ZC) weryfikowanej w sklepach ze stoiskiem ŻabkaCafe obejmującej zagadnienia związane z jakością funkcjonowania tego stoiska,
d. części Dania Gotowe (DG) weryfikowanej w sklepach wyposażonych w lodówkę na dania gotowe. Świadczenie możliwe do uzyskania w ramach tej części ŻOK przyznawane jest za realizację działań obejmujących zapewnienie pełnej dostępności, właściwej ekspozycji i oznaczenia ceną dań gotowych.

2. Ostateczny wynik weryfikacji stanowi:
a. suma punktów uzyskanych w części A i B wyrażona w procencie maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów z części A i B,
b. suma punktów uzyskanych w części ZC wyrażona w procencie maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów z części ZC,
c. suma punktów uzyskanych w części DG wyrażona w procencie maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów z części DG.
Wynik procentowy prezentowany jest po zaokrągleniu do pełnych procentów.

§ 6
1. W przypadku części pytań Ajent ma prawo do złożenia odwołania od wyników weryfikacji. Odwołania należy składać za pośrednictwem formularza na Portalu Managera poprzez wpisanie uzasadnienia zmiany oceny w polu Odwołanie, w terminie 5 dni od daty udostępnienia wyników weryfikacji. Po upływie tego terminu nie ma możliwości złożenia odwołania.
2. W przypadku pytań, od których nie przewidziano możliwości odwołania, ocenę dokonaną przez Partnera ds. Weryfikacji Standardów lub inną osobę upoważnioną do przeprowadzania weryfikacji uznaje się za ostateczną, nie podlegającą procedurze odwoławczej.
3. O fakcie rozpatrzenia odwołania Ajent informowany jest drogą elektroniczną.

RANKING SKLEPÓW
§ 7

1. Na podstawie wyników weryfikacji przeprowadzonych przez Partnerów ds. Weryfikacji Standardów co miesiąc tworzony jest Ranking Sklepów.
2. W przypadku, jeżeli w jednym sklepie, Partner ds. Weryfikacji Standardów wykonał więcej niż jedną weryfikację, ostateczne wyniki weryfikacji są wartościami uśrednionymi.
3. Ranking Sklepów publikowany jest na Portalu Managera 14 dnia miesiąca – za miesiąc poprzedni.

ZASADY USTALANIA DODATKOWEGO ŚWIADCZENIA PIENIĘŻNEGO DLA AJENTÓW
§ 8
Dodatkowe świadczenie pieniężne w ramach Żabka Oczami Klienta
1. W ramach ŻOK weryfikowany jest m.in. poziom realizacji przez Ajenta działań przyczyniających się do promowania marki Żabka na rynku i w świadomości klientów oraz intensyfikacji poziomu sprzedaży towarów Żabka Polska. Przedmiotowe świadczenia obejmują w szczególności:
a. obowiązek odpowiedniej ekspozycji / prezentacji towarów Spółki znajdujących się w ofercie Ajenta, w tym towarów objętych promocją, tj.:
i) zatowarowanie produktami Żabka Polska sklepu zgodnie z wytycznymi Żabka Polska,
ii) ustawienie produktów na regale promocyjnym zgodnie z planogramem przygotowanym przez Żabka Polska, iii) odpowiednie zatowarowanie produktami Żabka Polska regału promocyjnego, iv) odpowiednie oznakowanie towarów objętych daną akcją marketingową/promocją,
b. informowanie klientów o trwających promocjach przez pracowników sklepu Ajenta,
c. zachęcanie klientów do dodatkowych zakupów towarów Żabka Polska,
d. brak niewłaściwych praktyk handlowo-sprzedażowych,
e. utrzymywanie frontu i otoczenia sklepu w należytym stanie, zgodnie ze standardami Żabka Polska,
f. umieszczenie na zewnątrz i wewnątrz sklepu materiałów komunikacji marketingowej informujących o przeprowadzanej akcji/promocji.
2. W celu uzyskania dodatkowego świadczenia pieniężnego z tytułu ŻOK Ajent jest zobowiązany do spełnienia łącznie następujących warunków:
a. uzyskania minimalnej ilości punktów procentowych z części A i B łącznie – minimum 60%,
b. uzyskania minimalnej ilości punktów procentowych z części ZC – minimum 60%,
c. uzyskania minimalnej ilości punktów procentowych z części DG – minimum 80%.
d. osiągnięcia wskaźnika WWA na wymaganym, indywidualnym poziomie,
e. terminowego opłacenia rat składki z tytułu ubezpieczenia sklepu – przez terminowe opłacenie rozumie się opłacenie składki w terminie do końca miesiąca (składki należnej za miesiąc następny) lub w przypadku sklepów nowootwieranych i po zmianie Ajenta w terminie wskazanym w harmonogramie wpłat, przy czym terminowość opłacenia składek badana będzie w odniesieniu do terminu przypadającego w miesiącu, którego dotyczy ŻOK,
f. funkcjonowania sklepu przez wszystkie dni miesiąca za wyjątkiem dni określonych w podpunkcie g,
g. otwarcie sklepu w dniach świątecznych 1 stycznia, 6 stycznia, 1 maja, 3 maja, Zielone Świątki, Boże Ciało, 15 sierpnia, 1 listopada, 11 listopada, 26 grudnia, Poniedziałek Wielkanocny zgodnie z zasadami podanymi poniżej:
i) za sklep otwarty w dniu świątecznym uznaje się taki sklep, który był otwarty dla klientów co najmniej w godzinach od 9:00 do 19:00, przy czym 1 stycznia za sklep otwarty uznaje się taki sklep, który był otwarty dla klientów co najmniej w godzinach od 12:00 do 22:00.
Weryfikacja czasu otwarcia sklepu będzie się odbywała na podstawie:
(1) godziny zalogowania sprzedawcy do systemu kasowego, która nie może być późniejsza niż godz. 9:00, a 1 stycznia godz. 12:00,
(2) godziny wylogowania sprzedawcy z systemu kasowego, która nie może być wcześniejsza niż godz. 19:00, a 1 stycznia godz. 22:00,
(3) sprzedaży godzinowej, która musi być zarejestrowana w każdym przedziale godzinowym pomiędzy godzinami 9:00 a 19:00, a 1 stycznia pomiędzy godzinami 12:00 a 22:00,
ii) jeżeli w danym miesiącu kalendarzowym przypadają dwa lub więcej dni świąteczne, do uzyskania dodatkowego świadczenia pieniężnego nie kwalifikuje się sklep, który nie był otwarty (w rozumieniu pkt i. powyżej) przez dwa lub więcej dni świąteczne,
iii) w przypadku Ajentów prowadzących więcej niż jeden sklep warunkiem uzyskania dodatkowego świadczenia pieniężnego jest otwarcie co najmniej jednego ze sklepów, na zasadach określonych powyżej. Uznaje się wtedy, że inne prowadzone przez tego Ajenta sklepy były w ten dzień otwarte.
Otwarcie sklepu w dniach 25 grudnia oraz w Niedzielę Wielkanocną nie ma wpływu na uzyskanie należności z tytułu ŻOK. W dniu 24 grudnia sklep powinien być czynny w godzinach 6 – 16.
3. Z tytułu świadczonych na rzecz Żabka Polska usług, o których mowa w pkt. 1 powyżej oraz przy spełnieniu warunków określonych w pkt. 2 Ajenci sklepów, u których przeprowadzona została weryfikacja mają możliwość uzyskania dodatkowego świadczenia pieniężnego z tytułu ŻOK.
4. W szczególnych przypadkach, pomimo że sklep nie spełnił warunku określonego w pkt. 2f dodatkowe świadczenie pieniężne z tytułu usług świadczonych w ramach ŻOK może być przyznana, jeśli:
a. zamknięcie sklepu wynikało z przyczyn niezależnych od Ajenta np. awaria systemu kasowego uniemożliwiająca prowadzenie sprzedaży,
b. sklep otworzył się nie później niż 5 dnia miesiąca,
c. wystąpiły inne uzasadnione przesłanki – odpowiedni wniosek z uzasadnieniem powinien zostać sporządzony przez Managera ds. Sprzedaży i przesłany drogą mailową do Działu Audytu Wewnętrznego w nieprzekraczalnym terminie do końca miesiąca, którego dotyczy. Kwota należna może zostać przyznana, o ile w sklepie miała miejsce weryfikacja.
5. Poniższa tabela przedstawia wysokość maksymalnego dodatkowego świadczenia pieniężnego netto z tytułu usług świadczonych w ramach ŻOK.
Część A + B Część ZC Część DG
2000 zł 500 zł 200 zł
6. Poniższa tabela przedstawia kwotową wartość przelicznika netto za każdy punkt procentowy uzyskany w ŻOK, w zależności od spełnienia kryteriów otwarcia w dni świąteczne.
Otwarcie sklepu w dni świąteczne Część A+B Część ZC Część DG
Kryteria otwarcia spełnione we
wszystkie dni świąteczne w danym miesiącu 20 zł 5 zł 2 zł
Kryteria otwarcia niespełnione w
jednym dniu świątecznym w danym miesiącu 8 zł 2 zł 0 zł
Kryteria otwarcia nie spełnione w
dwa i więcej dni świątecznych w danym miesiącu 0 zł 0 zł 0 zł
7. Przy wyliczaniu dodatkowego świadczenia pieniężnego dla Ajentów prowadzących więcej niż jeden sklep stosuje się taki sam przelicznik dla każdego ze sklepów osobno, stosując zasadę określoną w pkt. 2 g. iii powyżej.
8. Wartość dodatkowego świadczenia pieniężnego z tytułu usług świadczonych w ramach ŻOK jest iloczynem uzyskanych w Rankingu Sklepów punktów procentowych oraz przelicznika.
9. Żabka Polska zastrzega sobie prawo do nieprzyznania Ajentowi dodatkowego świadczenia pieniężnego z tytułu ŻOK za miesiąc, w którym stwierdzono u tego Ajenta występowanie niewłaściwych praktyk handlowosprzedażowych. Katalog niewłaściwych praktyk handlowo-sprzedażowych określa odrębna Instrukcja.
10. Korespondencja mailowa związana z przyznanym na podstawie ŻOK dodatkowym świadczeniem pieniężnym powinna być kierowana na adres weryfikacja. Ewentualne wnioski przyjmowane będą w terminie 7 kolejnych dni kalendarzowych od dnia publikacji Rankingu Sklepów.

§ 9
Wypłata dodatkowego świadczenia pieniężnego z tytułu usług świadczonych w ramach Żabka Oczami Klienta
1. Wysokość dodatkowego świadczenia pieniężnego podawana jest w Rankingu Sklepów publikowanym na Portalu Managera .
2. Ajent, któremu przyznano dodatkowe świadczenie pieniężne z tytułu świadczenia usług w ramach ŻOK jest zobowiązany wystawić fakturę na łączną kwotę dodatkowego świadczenia pieniężnego powiększoną o stawkę podstawową podatku VAT w ciągu 7 dni od publikacji Rankingu z następującym opisem Świadczenie usług w ramach zachowania standardów prowadzenia sklepu za miesiąc ... (tu należy wpisać miesiąc, którego dotyczy ŻOK) i przesłać ją do Centrali.
3. Płatność dodatkowego świadczenia pieniężnego z tytułu usług świadczonych w ramach ŻOK jest realizowana w ciągu 10 dni od dnia otrzymania prawidłowej faktury VAT, z zastrzeżeniem określonym w pkt. 4 poniżej. Realizacja płatności dokonywana jest przelewem bankowym na wskazane na fakturze VAT konto bankowe Ajenta.
4. Płatność dodatkowego świadczenia pieniężnego jest wstrzymywana w przypadkach:
a. gdy Żabka Polska do ostatniego dnia, w którym ma dokonać przelewu nie posiada informacji o potwierdzeniu przez Ajenta otrzymania faktur korygujących wystawionych najpóźniej w miesiącu, którego dotyczy należność z tytułu ŻOK,
b. gdy Ajent nie ustosunkuje się do salda wzajemnych rozliczeń pomiędzy Żabka Polska a Ajentem ogłoszonego za miesiąc poprzedzający ten, którego dotyczy ŻOK, wg zasad określonych w odrębnej
Instrukcji.
W przypadku potwierdzenia przez Ajenta otrzymania faktur korygujących lub ustosunkowania się do salda w późniejszym czasie, płatność dodatkowego świadczenia pieniężnego z tytułu ŻOK zrealizowana będzie niezwłocznie po uzyskaniu takiego potwierdzenia lub ustosunkowania się do salda. Informacja, o tym, czy Ajent potwierdził poszczególne faktury korygujące znajduje się w Portalu Managera w zakładce Raporty/Departament Finansowy/Faktury korygujące - potwierdzenie odbioru.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 10
1. Instrukcja wchodzi w życie z dniem 01.01.2015r.
2. Traci moc Instrukcja nr 642_ZP/2014 w sprawie zasad weryfikacji standardów w sklepach Żabka.
ZATWIERDZIŁ ZATWIERDZIŁ



Załącznik nr 1 do Instrukcji nr 651_ZP/2014

ŻABKA OCZAMI KLIENTA (ŻOK)
Część A – organizacja i funkcjonowanie sklepu
Część ŻOK Pytanie Zakres, kryteria oceny Pkt za TAK (max.) Pkt za NIE
Żabka na zewnątrz Witryny sklepowe i drzwi czyste Sprawdzana jest:
- czystość drzwi wejściowych (skrzydło drzwi, futryna, ościeżnice, klamki), - czystość szyb, parapetów (brak śmieci, niedopałków itp.) i ram okiennych, - estetyka folii okiennych, naklejek. 2 0
Otoczenie sklepu czyste i uporządkowane Sprawdzana jest:
- czystość wizualizacji – w szczególności zewnętrznych powierzchni fryzu i plafonów,
- czystość strefy wejścia – powierzchnia przed sklepem w bezpośredniej bliskości wejścia do sklepu obejmująca takie elementy jak podest przed drzwiami, schody, zewnętrzną wycieraczkę, chodnik w okolicy wejścia do sklepu. Ocenie podlega ogólna czystość (brak śmieci, niedopałków itp.), w szczególności czystość płytek i stopni wejściowych do sklepu. Zimą chodnik przed sklepem, stopnie wejściowe, podest powinny być odśnieżone,
- czystość elewacji w zakresie takim, na jaki wpływ ma Ajent. 2 0
Ramki ekspozycyjne kompletne, nieuszkodzone, estetyczne. Plakaty kompletne, aktualne Sprawdzane jest:
- czy ramki są nieuszkodzone i kompletne. Folia zabezpieczająca plakat powinna być estetyczna, niepożółkła,
- czy plakaty są kompletne, aktualne i nieuszkodzone. Najbliżej drzwi wejściowych do sklepu powinny być umieszczone plakaty oznaczone cyframi 1 lub 2. Jeżeli sklep posiada ramki o różnej wielkości, najważniejsze plakaty (1,2) powinny znajdować się w dużych ramkach. 6 0
Pierwsze przejście Regały i lodówki zatowarowane Sprawdzane jest:
- czy regały i lodówki wypełnione są towarem tzn. czy nie występują wolne przestrzenie w ekspozycji, towar jest wyłożony równomiernie 10 0
Ciągi komunikacyjne niepozastawiane Sprawdzane jest:
- czy ciągi komunikacyjne w sklepie (przejścia pomiędzy regałami) nie są pozastawiane, na podłodze nie leżą kartony, folie, wiadra z wodą itp. materiały,
- czy sposób ekspozycji towarów, umiejscowienie urządzeń ekspozycyjnych i innych przedmiotów w sklepie nie zagrażają bezpieczeństwu klientów, nie uniemożliwiają prawidłowego funkcjonowania urządzeń w sklepie (chłodnie, klimatyzacja) i nie są sprzeczne z obowiązującymi przepisami BHP, PPOŻ,
- czy strefa wejścia nie jest zastawiona „przeszkodami” (np.: paletami z towarem, transporterami, kartonami). W strefie wejścia może być kosz na śmieci, ale nie może zastawiać wejścia. 3 0
Podłoga czysta Sprawdzane jest:
- czy podłoga jest czysta (zwłaszcza brak przyklejonych gum do żucia, brak zanieczyszczeń, plam po produktach). 3 0
Regały (półki) czyste Sprawdzane jest:
- czy wszystkie regały i półki znajdujące się na sali sprzedaży, w części widocznej dla klienta są czyste, - w przypadku urządzeń chłodniczych – czystość szyb, półek oraz sprawne oświetlenie. 3 0
Towary niezakurzone Sprawdzane jest:
- czy żadne towary na sali sprzedaży nie są zakurzone. 3 0
Listwy cenowe czyste i nieuszkodzone Sprawdzane jest:
- czy listwy cenowe są kompletne, czyste, estetyczne, nieuszkodzone. Negatywnie należy ocenić brak listew cenowych, uszkodzenia np. pęknięcia, zabrudzenia, nieprzyleganie do półki. 5 0
Porządek w obrębie kasy zachowany Sprawdzane jest:
- czy boks kasowy w części widocznej dla klienta jest czysty, na blacie boksu kasowego, w miejscu widocznym dla klienta, nie stoją kubki, talerze, przedmioty osobiste, środki czystości. Dopuszczalne są dodatkowe ekspozycje z aktualnej promocji. 5 0
Żabka dla klientów Strój personelu firmowy i estetyczny Sprawdzane jest:
- czy każda osoba, która obsługuje klientów posiada strój firmowy, - czy strój jest czysty i estetyczny.
O ile obowiązujące w danym okresie wytyczne nie będą stanowić inaczej, strój powinien być w barwach zielonych z logo Żabka. Standardem jest bluza polo lub T- Shirt z krótkim rękawem lub bluza polarowa z długim rękawem w kolorze zielonym z logo. W szczególnych sytuacjach dopuszcza się odzież bez logo, spełniającą wymagania kolorystyczne z przypiętym identyfikatorem (z logo). 5 0
Klienci witani i żegnani Sprawdzane jest:
- czy każdy klient został powitany i pożegnany.
Należy sprawdzić, czy osoba obsługująca przywitała klientów (w tym również powitała weryfikującego w momencie wejścia do sklepu lub jeżeli sytuacja na to nie pozwalała w danym momencie, przywitała go później po podejściu do stanowiska kasowego) oraz pożegnała klientów (w tym również weryfikującego). 8 0
Klienci zachęcani do dodatkowych zakupów Sprawdzane jest:
- czy sprzedawca polecił kupującemu jakikolwiek, dowolny produkt z oferty sklepu.
Zasady polecania:
- sprzedawca powinien tak sformułować komunikat, aby kupujący wiedział jaki produkt jest mu polecany
(np. komunikaty "polecam regał promocyjny", "polecam promocję" - nie spełniają tego warunku), - jeżeli polecany jest produkt z koszyczka, sprzedawca może wskazując na koszyczek użyć ogólnej nazwy produktu np. polecam batonik, polecam zupkę itp.,
- jeżeli polecany jest produkt z regału promocyjnego sprzedawca także może użyć ogólnej nazwy produktu, wskazując miejsce, gdzie dany produkt się znajduje np. polecam batonik z regału promocyjnego, polecam kawę z regału promocyjnego,
- jeżeli sprzedawca poleca jakikolwiek inny produkt, który znajduje się w zasięgu wzroku klienta np. w strefie boksu kasowego, także może użyć ogólnej nazwy produktu wskazując np. dłonią miejsce jego ekspozycji,
- jeżeli polecany jest produkt eksponowany poza zasięgiem wzroku klienta, sprzedawca powinien wskazać konkretną nazwę produktu + miejsce ekspozycji np. polecam kawę Jacobs z regału w narożniku sklepu,
- warunek polecenia produktu musi być spełniony w odniesieniu wszystkich klientów dokonujących zakupu w trakcie weryfikacji, jak i również w stosunku do Weryfikatora jeżeli także dokonuje zakupu. 13 0
Paragony wydawane Sprawdzane jest:
- czy osoba obsługująca wydała paragon klientowi (wyrwała z drukarki fiskalnej i wydała klientowi). W okresach, w których będą odbywały się akcje promocyjne związane z obowiązkiem wydawania klientom znaczków kolekcjonerskich, ocena uwzględniała będzie również wykonanie przez sprzedawcę tej czynności. 5 0
Dostępność towarów, ceny Produkt dostępny Produkt właściwie oznaczony Sprawdzane jest:
- czy wskazany produkt jest dostępny dla klientów w ilości min. 3 sztuki (dla produktów oferowanych pojedynczo) lub w ilości równej dwukrotności zestawu (dla produktów oferowanych w wielosztukach, z wyjątkiem dań gotowych dla których wymagana jest jednokrotność zestawu). Jeżeli sprawdzany produkt występuje w wielosztuce jako jeden z kilku produktów (np. mix smaków) wymagana jest min. 1 szt. tego konkretnego produktu, pozostałe produkty do dwukrotności zestawu mogą być dowolną kombinacją innych rodzajów, smaków tego produktu,
- czy wskazany produkt posiada aktualny i estetyczny, obowiązujący dla niego oznacznik lub w przypadku produktów, dla których oznacznik nie jest przewidziany, aktualną, czytelną i estetyczną etykietę cenową.
Łączne spełnienie obydwu kryteriów tj. dostępności i prawidłowego oznaczenia produktu warunkuje przyznanie oceny pozytywnej. Punktacja naliczana będzie w zależności od ilości artykułów, które spełnią łącznie obydwa badane kryteria wg reguły:
0% - 5% artykułów niezgodnych (brak dostępności lub właściwego oznaczenia) = 66 pkt
6% - 15% artykułów niezgodnych (brak dostępności lub właściwego oznaczenia) = 50 pkt
16% - 25% artykułów niezgodnych (brak dostępności lub właściwego oznaczenia) = 33 pkt
26% i więcej artykułów niezgodnych (brak dostępności lub właściwego oznaczenia) = 0 pkt 66 0
Regał promocyjny zatowarowany Sprawdzane jest:
- czy regał promocyjny wypełniony jest towarem, tzn. czy nie występują puste przestrzenie na poszczególnych półkach regału,
- czy na regale eksponowane są produkty zgodne z obowiązującym planogramem. 10 0
Bułka zwykła dostępna Sprawdzane jest:
- czy dostępna jest bułka zwykła wg zasad wskazanych niżej.
Sklepy bez opieku - min. 5 szt. do godz. 19.
Sklepy z opiekiem - min. 5 szt. bułki zwykłej opiekanej (dofinki) w godzinach otwarcia sklepu, przy czym w ostatniej godzinie otwarcia sklepu ten element nie będzie podlegał weryfikacji. 4 0
Bułka gatunkowa dostępna Sprawdzane jest:
- czy dostępna jest bułka gatunkowa wg zasad wskazanych niżej.
Sklepy bez opieku - min. 5 szt. mix do godz. 19 (bułka wieloziarnista, bułka duża, bułka mleczna, bułka regionalna)
Sklepy z opiekiem - min. 5 szt. mix (w tym min. 2 rodzaje bułki opiekanej innej niż dofinka) w godzinach otwarcia sklepu, przy czym w ostatniej godzinie otwarcia sklepu ten element nie będzie podlegał weryfikacji. 4 0
Chleb zwykły dostępny Sprawdzane jest:
- czy dostępny jest chleb zwykły wg zasad wskazanych niżej.
Min. 3 szt. mix (chleb zwykły krojony, chleb zwykły cały) w godzinach otwarcia sklepu, przy czym w ostatniej godzinie otwarcia sklepu ten element nie będzie podlegał weryfikacji. 4 0
Chleb gatunkowy dostępny Sprawdzane jest:
- czy dostępny jest chleb gatunkowy wg zasad wskazanych niżej.
Min. 3 szt. mix (chleb razowy krojony, chleb regionalny) w godzinach otwarcia sklepu, przy czym w ostatniej godzinie otwarcia sklepu ten element nie będzie podlegał weryfikacji. 4 0
Pieczywo słodkie dostępne Sprawdzane jest:
- czy dostępne jest pieczywo słodkie wg zasad wskazanych niżej.
Sklepy bez opieku - min. 5 szt. mix do godz. 16, w tym min 3 szt. drożdżówki z kruszonką
Sklepy z opiekiem - min. 1 szt. każdego indeksu (innego niż bułka zwykła, gatunkowa, chleb) do godz. 19 4 0
Kanapka jednodniowa dostępna i świeża Sprawdzane jest:
- czy do godz. 15 dostępne są kanapki jednodniowe od wskazanego dostawcy w ilości min. 3 szt. z min. 2 rodzajów. 3 0
Torebki do pieczywa dostępne Sprawdzane jest:
- czy torebki/woreczki do pakowania pieczywa dostępne są przy regale z pieczywem. 3 0
Pieczywo oznaczone ceną Sprawdzane jest:
- czy wszystkie produkty z regału piekarniczego (w tym podlegające odpiekowi) posiadają aktualne, estetyczne oznaczenie cenowe. 3 0
Owoce i warzywa dostępne i świeże Sprawdzane jest:
- czy dostępne są wszystkie rodzaje warzyw i owoców określone w Wytycznej Departamentu Handlowego.
Aby spełnić warunek dostępności danego indeksu, należy posiadać go przynajmniej w ilości 1kg dla artykułów sprzedawanych na wagę lub przynajmniej 3 sztuk w przypadku artykułów jednostkowych (sztuka, pęczek, pojemnik, tacka). Artykuły niespełniające kryterium jakości/ świeżości uznawane są jako brakujące. Dopuszcza się brak 2 artykułów, przy czym dotyczy to wyłącznie sytuacji ich braku, każdorazowo w przypadku stwierdzenia artykułów nieświeżych przyznawana będzie ocena negatywna. Indeksy, które podlegają weryfikacji w przypadku braku wytycznej DH: jabłka, banany, cytryny, ziemniaki, pomidory, cebula, ogórki lub sałata. 10 0
Owoce i warzywa promocyjne dostępne i świeże Sprawdzane jest:
- czy dostępne są wszystkie rodzaje warzyw i owoców z aktualnej promocji (w tym także artykuły z oferty katalogowej).
Aby spełnić warunek dostępności danego indeksu, należy posiadać go przynajmniej w ilości 1kg dla artykułów sprzedawanych na wagę lub przynajmniej 3 sztuk w przypadku artykułów jednostkowych (sztuka, pęczek, pojemnik, tacka). Artykuły niespełniające kryterium jakości/ świeżości uznawane są jako brakujące. 3 0
Woreczki do pakowania owoców i warzyw dostępne Sprawdzane jest:
- czy woreczki do pakowania owoców i warzyw dostępne są przy regale z tym asortymentem. 1 0
Owoce i warzywa oznaczone ceną Sprawdzane jest:
- czy wszystkie artykuły posiadają aktualne, estetyczne oznaczenie cenowe.
Kompletny oznacznik cenowy zawiera nazwę produktu, jego cenę oraz jednostkę sprzedaży np.: kg, sztuka, koszyk. 3 0
Pozostałe produkty oznaczone ceną Sprawdzane jest:
- czy pozostałe produkty (za wyjątkiem artykułów dla których oznaczenie cenowe sprawdzane było indywidualnie oraz pieczywa, owoców i warzyw) posiadają aktualne, estetyczne etykiety cenowe, a także czy etykiety cenowe umieszczone są pod właściwymi artykułami. Dopuszcza się brak lub niezgodność 3 etykiet cenowych. 5 0
Akcje specjalne Brak niewłaściwych praktyk handlowosprzedażowych Sprawdzane jest:
- czy w sklepie nie mają miejsca niewłaściwe praktyki handlowo - sprzedażowe określone w Instrukcji.
W szczególności sprawdzeniu podlega czy w sklepie nie odbywa się sprzedaż jakichkolwiek towarów (wraz z wydaniem opakowań) bez jej rejestracji przy pomocy kasy rejestrującej (tzw. sprzedaż poza kasą), sprzedaż towarów spoza Listy Towarów Handlowych, sprzedaż alkoholu, wyrobów tytoniowych, gier hazardowych osobom niepełnoletnim. 1 -10
Produkty w terminie przydatności do spożycia Sprawdzane jest:
- czy produkty na sali sprzedaży są w obowiązującym terminie przydatności. Szczególna uwaga zwracana będzie na artykuły chłodnicze. 5 0
Klienci informowani o promocjach Sprawdzane jest:
- czy osoba obsługująca informuje o aktualnej akcji promocyjnej, jej zasadach, korzyściach itp., szczególnie w sytuacji, kiedy w danym okresie obowiązywać będzie konkretna treść informacji do klientów. 10 0
Kategorie towarowe ustawione blokowo Sprawdzane jest:
- czy granice między sąsiadującymi kategoriami towarowymi są wyraźnie pionowo wyodrębnione od siebie (nie mogą na siebie zachodzić, ani mieszać się) oraz czy kategorie towarowe zostały podzielone na podgrupy asortymentowe i ułożone w blokach towarowych pionowych.
Blok towarowy powinien mieć od 30 cm do 100 cm szerokości. Na kategorii alkohole prawidłowe jest ustawienie liniowe. W ramach tego pytania sprawdzeniu podlega także obecność w sklepie innych obowiązkowych ekspozycji, w tym między innymi koszyczka wraz z produktami obowiązującymi w danym tygodniu w AKCJ POLECAMY. W przypadku braku koszyczka w strefie boksu kasowego, braku produktów bądź niewłaściwych produktów w koszyczku, przyznawana będzie ocena negatywna. 5 0
Planogramy zachowane Sprawdzane jest:
- czy dana kategoria produktów ustawiona jest zgodnie z obowiązującym planogramem. 5 0
Oznaczniki wielosztukowe obecne Sprawdzane jest:
- czy na sali sprzedaży znajduje się wymagana ilość oznaczników wielosztukowych. 10 0
Dodatkowe akcje realizowane Sprawdzane jest:
- czy w sklepie realizowane są założenia akcji o charakterze promocyjnym, wizerunkowym, sprzedażowym określone w odrębnych Wytycznych.
Zakres i kryteria oceny każdorazowo przesyłane będą za pośrednictwem Biura Obsługi Ajenta. 10 0


Część B (Sprawy organizacyjno – sprzedażowe)
Część ŻOK Pytanie Zakres, kryteria oceny Pkt za TAK (max.) Pkt za NIE
Sprawy organizacyjno
- sprzedażowe Czy Ajent dokonuje regularnie i w prawidłowej wysokości płatności do Żabka Polska? Osoba przeprowadzająca kontrolę: Partner ds. Sprzedaży
Częstotliwość dokonywania kontroli: przynajmniej 1 raz w trakcie danego okresu rozliczeniowego WWA Termin przeprowadzenia kontroli: do 12 dnia miesiąca Sposób i zakres kontroli:
[a] zakres czasowy – okres od dnia ostatniej kontroli do dnia przeprowadzenia kontroli,

[b] częstotliwość dokonywania wpłat – Ajent zobowiązany jest do dokonywania wpłat minimum 5 razy w tygodniu za pośrednictwem banku PEKAO S.A. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy Ajent posiada zgodę na mniejszą częstotliwość płatności lub/i zgodę na wpłaty realizowane za pośrednictwem innego banku (stosowana zgoda winna zostać umieszczona w Portalu Managera).
Dopuszcza się jedno lub kilkudniową niedopłatę lub brak wpłaty w danym dniu pod warunkiem, iż narastająca wartość wskaźnika WWA za każdy dzień jest równa lub wyższa od indywidualnej wartości minimalnej WWA.
Dokonując codziennej wpłaty należy zrobić to na tyle wcześnie, aby operacja była zrealizowana przez bank w tym samym dniu. Zbyt późne dokonanie wpłaty powodujące, że pieniądze zostaną zarachowane przez Bank w dniu następnym - skutkuje oceną negatywną.

[c] wysokość wpłat – kontrola dokonywana za pośrednictwem Kalkulatora WWA w oparciu o dowody wpłat (polecenia przelewu) przedłożone przez Ajenta. Weryfikacji podlega codzienny, narastający poziom wskaźnika WWA, którego wartość nie może być niższa niż indywidualna, minimalna wartość WWA ustalona dla danego Ajenta (z kontroli wykluczamy dni, w których nie są dokonywane wpłaty tj.
soboty, niedziele, dni świąteczne – w tych dniach narastająca wartość WWA może spaść poniżej wymaganego poziomu).

[d] wpisywanie na poleceniach przelewu właściwego numeru rachunku bankowego Żabka Polska oraz prawidłowego numeru SAP Ajenta.

[e] zgody Żabki Polskiej na pomniejszenie wpłaty – kwotę pobranej gotówki należy uwzględnić przy wyliczaniu WWA dodając ją do sumy wpłat z danego dnia (np. zgoda na pobranie pieniędzy z utargu na
pokrycie opłaty koncesyjnej, zgoda na pobranie pieniędzy z utargu z tytułu odszkodowania od Ubezpieczyciela, zgoda na pomniejszenie wpłaty z tytułu błędnie przyjętego rachunku itp.). Pomniejszenie wpłaty może nastąpić nie wcześniej niż od dnia wskazanego przez DF na wydanej zgodzie.

10 - zgodne 0d 0 do
-20 - niezgodne
W przypadku, gdy Ajent prowadzi dwa lub więcej sklepów poprawność dokonywania płatności bada się łącznie dla wszystkich sklepów Ajenta.
Dokonując oceny nie uwzględnia się tzw. obligatoryjnych wpłat.
Korzystając z Kalkulatora WWA należy upewnić się, że wszystkie uwidocznione w nim informacje są kompletne oraz poprawne oraz czy nie brakuje danych.
Ocena przyznawana jest wg reguły:
- przez wszystkie dni WWA na wymaganym poziomie = 10 pkt
- 1 dzień WWA poniżej wymaganego poziomu = 0 pkt
- 2 dni WWA poniżej wymaganego poziomu = -5 pkt
- 3 dni WWA poniżej wymaganego poziomu = -10 pkt
- 4 i więcej dni WWA poniżej wymaganego poziomu = -20 pkt
Czy dokumenty dostaw bezpośrednich są wprowadzane prawidłowo do sytemu Z-Market? Dane zaczytywane są automatycznie z Raportu - Dokumenty Dostaw Bezpośrednich Częstotliwość dokonywania kontroli: 1 raz, za okres którego arkusz dotyczy Sposób i zakres kontroli:
Ocena pozytywna przyznawana jest w przypadku, gdy za dany miesiąc nie wystąpiły żadne braki lub/i błędy przy wprowadzaniu dokumentów.
Szczegółowy raport dostępny jest na Portalu Managera. 5 - zgodne 0 -
niezgodne
Część ZC – Żabka Cafe
Część ŻOK Pytanie Zakres, kryteria oceny Pkt za TAK (max.) Pkt za NIE
Obsługa Produkty ciepłe przygotowywane zgodnie z procedurą Sprawdzane jest:
- czy posiłki (tj. hot-dog, tortilla, zapiekanka) przygotowywane są zgodnie z obowiązującą procedurą. Ocena dokonywana jest na podstawie obserwacji (jeżeli produkt jest przygotowywany podczas weryfikacji), jeżeli nie, osoba obsługująca stoisko powinna okazać kontrolującemu procedury przygotowywania hot-dogów i tortilli. 7 0
Hot-dog z parówką dostępny Sprawdzane jest:
- czy na rollerze znajdują się min. 2 parówki.
W ostatniej godzinie otwarcia sklepu na rollerze powinny znajdować się łącznie min. 2 dowolne parówki (z wszystkich rodzajów). 2 0
Hot-dog z kabanosem dostępny Sprawdzane jest:
- czy na rollerze znajdują się min. 2 parówki (typu kabanos).
W ostatniej godzinie otwarcia sklepu na rollerze powinny znajdować się łącznie min. 2 dowolne parówki (z wszystkich rodzajów). 2 0
Dostępność Hot-dog z chilli dostępny Sprawdzane jest:
- czy na rollerze znajduje się min. 1 parówka (typu chilli).
W ostatniej godzinie otwarcia sklepu na rollerze powinny znajdować się łącznie min. 2 dowolne parówki (z wszystkich rodzajów). 1 0
Hot-dog XXL dostępny Sprawdzane jest:
- czy na rollerze znajduje się min. 1 parówka XXL.
W ostatniej godzinie otwarcia sklepu na rollerze powinny znajdować się łącznie min. 2 dowolne parówki (z wszystkich rodzajów). 2 0
Tortilla i zapiekanka dostępne Sprawdzane jest:
- czy na rollerze znajduje się po min. 1 tortilli z każdego rodzaju - do godz. 21,
- czy zapiekanka jest dostępna dla klienta (sprzedawca zostanie poproszony o pokazanie produktu). 4 0
Sosy (min. 5 rodzajów) dostępne Sprawdzane jest:
- czy oferowanych jest min. 5 rodzajów sosów. 1 0
Kawa (wszystkie rodzaje) i herbata dostępne Sprawdzane jest:
- czy oferowane są wszystkie rodzaje kawy i herbata,
- czy ilość poszczególnych składników tj. kawy, czekolady, herbaty, mleka w proszku wynosi min. 30% pojemnika.
W ramach sprawdzenia wykorzystywania właściwych półproduktów do przygotowywania napojów przewiduje się okresową kontrolę wnętrza kawomatu. 2 0
Serwetnik/ekspozytor (z
serwetkami, mieszadełkami, kubkami, wieczkami do kubków, cukrem) obecny i ułożony zgodnie ze standardami Sprawdzane jest:
- czy przy kawomacie znajduje się serwetnik z serwetkami, mieszadełkami, kubkami, wieczkami do kubków, cukrem,
- czy serwetnik ułożony jest zgodnie ze standardami. 3 0
Lodówki przykasowe zatowarowane zgodnie z planogramem Sprawdzane jest:
- czy lodówka przykasowa zamknięta zatowarowana jest zgodnie z planogramem,
- czy półki wypełnione są artykułami w min. 50% ich powierzchni (w przypadku kanapek jednodniowych min. 3 szt. z min. 2 rodzajów do godz. 15).
Szczegółowe wymogi co do dostępności poszczególnych indeksów w lodówce określane będą szczegółowo drogą Wytycznych BOA. 7 0
Ceny i materiały marketingowe Etykiety cenowe kompletne Sprawdzane jest:
- czy przy wszystkich produktach oferowanych w ramach stoiska, znajdują się aktualne, estetyczne etykiety cenowe. 3 0
Materiały marketingowe kompletne i aktualne Sprawdzane jest:
- czy obecna jest aktualny plakat menu oraz inne obowiązujące materiały komunikujące ceny (np. plakat i wobler dotyczący kanapek). 3 0

Czystość i porządek Strefa robocza czysta Sprawdzane jest:
- czy blat roboczy, roller grill i kontakt grill jest czysty,
- czy w widocznym dla klienta miejscu nie znajdują się środki utrzymania czystości tj. detergenty, płyn do mycia naczyń, ścierki, wiadra itp., a także osobiste naczynia i potrawy personelu. 5 0
Strefa dla klienta czysta Sprawdzane jest:
- czy kawomat oraz lodówka z wypiekami cukierniczymi są czyste (półki, witryny, brak resztek produktów w lodówce i innych zanieczyszczeń),
- czy panuje ład i porządek wokół stoiska (kosz na śmieci, blat, inne wyposażenie).
W ramach sprawdzenia czystości kawomatu przewiduje się okresową kontrolę jego wnętrza. 8 0
Część DG (Dania gotowe)
Część ŻOK Pytanie Zakres, kryteria oceny Pkt za TAK (max.) Pkt za NIE
Dania gotowe Produkt dostępny Produkt właściwie oznaczony Sprawdzane jest:
- czy wskazany produkt jest dostępny dla klientów w ilości min. 1 sztuka dla produktów oferowanych pojedynczo poza promocją, min. 3 dla produktów oferowanych w promocji lub w ilości równej jednokrotności zestawu (dla produktów oferowanych w wielosztukach). W ramach dostępności sprawdzeniu podlega również czy produkt jest w terminie przydatności do spożycia, a także czy jest wyeksponowany zgodnie z obowiązującym planogramem i standardami.
- czy wskazany produkt oznaczony jest aktualną, czytelną i estetyczną etykietę cenową, a przypadku produktu w wielosztuce - oznacznikiem.
Łączne spełnienie obydwu kryteriów tj. dostępności i prawidłowego oznaczenia produktu warunkuje przyznanie oceny pozytywnej. Punktacja naliczana będzie w zależności od ilości artykułów, które spełnią łącznie obydwa badane kryteria, 1 pkt za każdy produkt. 10 (zależnie od ilości
sprawdzanyc h artykułów) 0


Załącznik nr 2 do Instrukcji nr 651_ZP/2014
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zarobki w Żabce-Freshmarkecie Strona Główna -> Pytania i odpowiedzi. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach